I skoleferien har 80 kinoer hatt applikasjonen Kinosommer på Facebooksidene sine. Et godt samarbeid med distributørene resulterte i ni fine premiepakker fra noen av sommerens filmer.
Konkurransen ble markedsført med to versjoner av reklamefilm på lerret og drøyt 100 000 visninger av «sponset innlegg» på Facebook. Til sammen kom det inn 6 190 svar. Vinnerne er publisert på www.kinosommer.no
De kinoene som har vært aktive til å dele konkurransen hver uke har selvfølgelig fått best resultat. En slik applikasjon/konkurranse får ingen deltakere dersom appen kun ligger installert på facebooksiden.
Noe som er veldig positivt er at ca. 70 prosent av deltakerne ønsker å motta informasjon fra sin kino og har oppgitt sin e-postadresse.
Instagram
Vi minner også om Instagramkontoen @kinoopplevelse og de hittil 3 635 bildene som er delt fra åpne profiler med #kinoopplevelse. Vi liker alle bildene, deler noen av dem videre og premierer både med kinobilletter og annet stæsj.
Veldig mange tenker etter en kinoopplevelse at «dette må jeg gjøre oftere», og denne følelsen ønsker vi å minne om! Det er så fint å se at så mange ønsker å dele sin #kinoopplevelse med venner og oss i sosiale medier, og stor stas å se glade kinobilder fra hele landet.