Målet med kampanjen er at man ønsker å begeistre, røre og få målgruppen til å glede seg til å gå på kino igjen. Publikum skal minnes på hvor god kinoopplevelsen er.
Prosjektet har tre hovedmålgrupper
- Ungdom mellom 12-24 år som ser på kino som fritidsaktivitet med venner.
- Unge voksne mellom 26-40 år som benytter kino som underholdning og kultur.
- Foreldre mellom 30-45 år som har kino som en familieaktivitet.
Intensjonen er at kampanjen skal henvendelse til hele befolkningen, uavhengig av hvor de bor, kjønn, etnisk bakgrunn, seksuell orientering og funksjonsnedsettelse.
SE FILMEN HER
Blant kanalene der budskapet skal formidles er TV, kino, Youtube og sosiale medier som Instagram, Snapchat, Facebook. Det er reklamebyrået Anorak som har utformet kampanjen. Musikken er ved Susanne Sundfør.
Representanter fra hele filmbransjen
Prosjektet er støttet med 3,5 millioner kroner fra Norsk Filminstitutt (NFI), og bak kampanjen står en gruppe bestående av representanter fra Film & Kino, Capa, Virke Produsentforeningen, Distributørforeningen, Nordisk Film Distribusjon UiP, Filmweb, Nordisk Film Kino og Norsk filminstitutt.