Amazon ser verdien av kinovisninger og ønsker å investere i den beste filmopplevelsen. Antallet kinofilmer fra studioet forventes å øke for hvert år.
Mens andre aktører, som Apple, trekker seg fra kinovisninger, har Amazon en helt annen strategi. Ifølge Deadline ble dette bekreftet under en Q&A på SXSW-filmfestivalen, der studioet delte sine planer:
– Vår satsing på kino er både ekte og spennende. Vi som tidligere har jobbet hos Warner Bros. brenner for å få filmer ut på det store lerretet. Ikke alle titler krever et kinovindu, men for de fleste av våre filmer er det en fordel.
For å realisere denne satsingen bygger Amazon ut sin film- og markedsføringsavdeling. Målet er å slippe mellom 12 og 14 filmer i løpet av neste år, og innen 2027 sikter de enda høyere – rundt 16 filmer årlig.
Blant de kommende filmene fra Amazon finner vi The Accountant 2, Holland og Another Simple Favor. Studioet har også rettighetene til James Bond-serien, men har foreløpig ikke delt noen konkrete planer for franchisen.
Satsningen er gode nyheter for filmelskere: Amazon fortsetter å satse på kinoopplevelsen i en tid hvor mange andre prioriterer strømming.