Annonse

Oppdatert om sommerens markedskampanjer

Kinogaven
I uke 21 og 22 setter vi fokus på kinogavekort som sommergave. Vi har laget en 30 sekunders reklamefilm med 15 sekunders klipp fra The Great Gatsby, og det er avtalt visning av filmen med Capa og Media Direct.

I løpet av uken legges filmen og plakatfil A3 samt digitale plakater ut på medieserveren.

I disse to ukene blir det annonser på Facebook og søkeordannonsering på Google mot målgruppen 30-45, primært kvinner.

De aller fleste kinoene tilbyr salg av kinogavekort, enten digitale eller trykte kort. Dersom din kino ikke har anledning til å være med på kampanjen, ta kontakt med undertegnede slik at vi kan stoppe reklamefilmen på din kino.

Om kinogaven.no
På kinogaven.no kan publikum velge hvilken kino de ønsker å kjøpe billetter til for så å bli sendt direkte til kinoens gavekortsalg på nett eller til en kjøpsløsning hos Filmweb. Dersom kinoen har den siste løsningen, blir det sendt en e-post til den adressen kinoen har oppgitt som mottaker, og kinoen må deretter effektuere bestillingen (sende ut gavekortene).

Kinoer som har gavekortsalg på nett via vanlig billettsystem, kan kostnadsfritt få lenket til sin løsning fra kinogaven.no. Ta kontakt med undertegnede dersom det er ønske om å implementere dette, eller dere er en ny kino som ønsker å være med på løsningen.

Film & Kino trykker gavekort til mindre kinoer som ikke produserer slike selv.

På www.kinogaven.no lenkes det også til www.norgesbilletten.no for kjøpere som ønsker et større antall billetter.

Kinosommer
Det er 80 kinoer som har meldt seg på sommerens kampanje, det er ganske nøyaktig samme antall som i fjor. Profilartiklene er i produksjon og er klare for utsendelse i begynnelsen av juni.

Vi trykker kampanjeplakater i størrelsen 70×100. Plakaten vil bli gjort tilgjengelig også i A4 på medieserveren.

Kampanjeperioden er skoleferien, 20. juni til 20. august.

Denne sommeren satser vi på en konkurranse på Facebook. Det er omtrent 150 kinoer som har sin egen aktive Facebookside.

Slik vi gjorde med Pelle Politibil-applikasjonen, utvikler vi sammen med Fanbooster en konkurranseapp som publiseres på kinoenes egen Facebookside. App-en har en unik url for hver kino. I tillegg vil applikasjonen ligge på kinosommer.no. Konkurransen vil profilere sommerens filmer og spørsmålene byttes ut ukentlig slik at kampanjen oppfattes som interessant gjennom sommeren. Det er jo kino vi brenner for og jobber med, så selvfølgelig kan man vinne kinobilletter! Men vi har også andre artige premiepakker inspirert av sommerens filmer.

I tillegg til markedsføring i egne kanaler, har vi et lite budsjett til annonsering på mobil og nett.

Kampanjens målsetning er økt oppmerksomhet rundt kinoen i skoleferien, profilere sommerens filmer og øke antallet relevante følgere til hver enkelt kinos Facebookside.

 

 

 

Annonse
Skroll til toppen