Annonse

Kinosommeren i sosiale medier

I skoleferien har 90 kinoer hatt applikasjonen Kinosommer på Facebooksidene sine. Et godt samarbeid med distributørene resulterte i ni unike premiepakker fra sommerens filmer.

Konkurransen lå også på www.kinosommer.no og ble markedsført med to versjoner av reklamefilm på lerret og ca. 100 000 visninger av «sponset innlegg» på Facebook. Til sammen kom det inn 5 200 svar.

De kinoene som har vært aktive til å dele konkurransen hver uke har selvfølgelig fått best resultat. En slik applikasjon/konkurranse får ingen deltakere dersom appen kun ligger installert på facebooksiden. De sidene/kinoene som har fått best respons og flest svar er:
https://www.facebook.com/kinoopplevelse
https://www.facebook.com/bergenkino
https://www.facebook.com/buenkino
https://www.facebook.com/FredrikstadKino
https://www.facebook.com/KristiansandKino

Instagram
Vi minner også om Instagramkontoen @kinoopplevelse og de hittil 2 151 bildene som er delt med #kinoopplevelse. Vi liker alle bildene, deler noen av dem videre og premierer både med kinobilletter og annet stæsj.

Veldig mange tenker etter en kinoopplevelse at «dette må jeg gjøre oftere», og denne følelsen ønsker vi å minne om! Det er så fint å se at så mange ønsker å dele sin #kinoopplevelse med venner og oss i sosiale medier, og stor stas å se glade kinobilder fra hele landet.
http://instagram.com/kinoopplevelse

Annonse
Skroll til toppen