Annonse

Markedskampanjer

Kinogavekort
I juni er det mange lærere og barnehageansatte som får en velfortjent sommergave fra foreldregruppen og mange ansatte som får en oppmerksomhet fra bedriften sin. Vi synes at et kinogavekort er en utmerket gave også i en slik anledning. Vi oppdaterer reklamefilmen med klipp fra en aktuell film og støtter med noe nettannonsering. Kampanjeperiode er uke 22 og 23.

media.filmweb.no ligger det plakatfiler og annonser til nett og print til fri benyttelse. Søk på «Kinogavekort som sommergave».

NB! De aller fleste kinoene tilbyr salg av kinogavekort, enten digitale eller trykte kort. Dersom din kino ikke har anledning til å være med på kampanjen, ta kontakt med undertegnede slik at vi kan stoppe reklamefilmen på din kino.

Om kinogaven.no
På kinogaven.no kan publikum velge hvilken kino de ønsker å kjøpe billetter til for så å bli sendt direkte til kinoens gavekortsalg på nett eller til en kjøpsløsning hos Filmweb. Dersom kinoen har den siste løsningen, blir det sendt en e-post til den adressen kinoen har oppgitt som mottaker, og kinoen må deretter effektuere bestillingen (sende ut gavekortene).

Kinoer som har gavekortsalg på nett via vanlig billettsystem, kan kostnadsfritt få lenket til sin løsning fra kinogaven.no. Ta kontakt med undertegnede dersom det er ønske om å implementere dette, eller dere er en ny kino som ønsker å være med på løsningen.

Film & Kino trykker gavekort til mindre kinoer som ikke produserer slike selv.

www.kinogaven.no lenkes det også til www.norgesbilletten.no for kjøpere som ønsker et større antall (>50) billetter.

Snakk om store opplevelser #kinoopplevelse
I skrivende stund er det delt 3 177 bilder fra åpne Instagramprofiler med #kinoopplevelse. Over hundre vinnere har fått en popcornmeny fra Location eller en Norgesbillett som takk for at vi får dele bildet videre på Facebook.com/kinoopplevelse og Instagram @kinoopplevelse.

Denne kampanjen vil vi fortsette med i ubestemt tid. Vi har produsert avtakbare klistremerker med #kinoopplevelse som kinoene kan kjøpe til kostpris. Vi oppdaterer også reklamefilmene fra i fjor.

Mer informasjon om materiellbestilling kommer på e-post.

Vi håper alle kinoene oppfordrer til å bruke #kinoopplevelse ved deling av bilder på Instagram. Alle bilder som tagges med #kinoopplevelse får en «like» av kontoen @kinoopplevelse og noen vinner kinobilletter og blir delt videre.

Målsetningen med kampanjen er å formidle at det å gå på kino er noe langt større enn å se film. Ønsket etterlatt inntrykk:
– Jeg må gå på kino oftere.
– Jeg må dele opplevelsen med andre.

Kinosommer
Årets Kinosommer vil være en videreutvikling av fjorårskampanjen, med en konkurranse som ligger på www.kinosommer.no og på kinoenes egne facebooksider som en app med unik url. Konkurransen vil profilere sommerens filmer, og spørsmålene byttes ut ukentlig slik at kampanjen oppfattes som interessant gjennom perioden.

Kampanjeperioden er skoleferien, fra 22. juni til skolestart i august.

Vi vil også i år produsere profilartikler som kinoene kan kjøpe. Informasjon og bestillingsskjema blir sendt ut før påske.

I tillegg til markedsføring i egne kanaler har vi et lite budsjett til annonsering på mobil og nett.

Kampanjens målsetning er økt oppmerksomhet for kinoen i skoleferien, profilere sommerens filmer og bidra med godt innhold og øke antallet relevante følgere til hver enkelt kinos Facebookside.

Annonse
Skroll til toppen