Annonse
Pizza Grandiosa er den første kinoreklamefilmen som er klar i konkurransen om å bli årets Gullfilm.

Kino-sølvfilm til Grandiosa

Målsettingen med reklamefilm-kåringen er å sette større fokus på ide og produksjon av målrettet reklamefilm på kino. Fire filmer kjempet om seieren for første kvartal 2015. Juryen syntes Grandiosa-filmen var den aller beste. Bak filmen står TRY Reklamebyrå/Apt, med Motion Blur og Harald Zwart på laget.

Juryen bemerker at filmen inkluderer masse følelser og en klar merkevarestrategi. Den er salgsutløsende og har en høy produksjonskvalitet. Dessuten er den kledelig enkel og vekker positive assosiasjoner – samt skaper lyst til å spise nettopp pizza Grandiosa.

-Filmen går både på TV og på kino. Stabburet og Grandiosa fortsetter sin suksess med Ekte kjærlighet. Folkelig og god kinoreklame som går rett hjem i de fleste målgrupper, sier juryleder Lasse Gimnes.

Det er kinoreklame-selskapene Media Direct Norge og CAPA Kinoreklame som står bak etableringen av Gullfilmen. Stabburet er den første av fire annonsører som er kvalifisert til å kjempe om Gullfilmen.

Det er kun norskproduserte filmer eller filmer produsert av utenlandske selskaper målrettet helt og fullt mot det norske markedet, som blir vurdert av jurymedlemmene. Filmene skal være lansert i løpet av et av de fire kvartalene hvert år. Den skal ha blitt vist på norske kinoer og formidlet av CAPA Kinoreklame og/eller Media Direct Norge.

Her kan du se vinnerfilmen Ekte kjærlighet

Juryen består av følgende bransjepersoner:
Lasse Gimnes, daglig leder i GimCom AS
jørn Erling Ottersen, adm. dir. i Media Direct Norge AS
Gareth Williams, kommersiell direktør i CAPA Kinoreklame
Ingvar Sandvik, Marketing & Associate Director i TNS Gallup
Geir Kjærnes, adm. dir. i mediebyrået In Sight AS
Jannicke Haugen, adm. dir. i Nordisk Film Kino
Ole Eliassen, tidligere profilsjef i TV 2 og nå strategisk rådgiver og partner i Breakfast

Annonse
Skroll til toppen