Annonse

MDN bidrar i Røde Kors-kampanjen

Norges Røde Kors har startet en nasjonal reklamekampanje for innsamling av penger jordskjelvkatastrofen i Nepal. De har imidlertid møtt på et uventet problem, noen av tv-kanalene er utsolgt for reklameplass til langt ut i juni.

Dermed kom Røde Kors opp med ideen om å spørre næringslivet og tv-annonsører om de var villige til å gi bort noe av reklameplassen til beredskapsorganisasjonen.

En av aktørene som har meldt seg til tjeneste for Røde Kors er MDN. Norges største salgsselskap innen kinoreklame tilbyr gratis reklameplass i en rekke kinoer landet rundt.

– Markedsprisen på denne reklamen er rundt 150.000 kroner, foreller administrerende direktør Bjørn Erling Ottersen i MDN til Kampanje.

– For to dager siden hadde vi ingen reklameplass til vårt Nepal-budskap og begrensede midler til hjelpearbeidet vårt i Nepal. Nå har vi fått reklameplass verdt svært høye beløp – og allerede samlet inn 11 millioner kroner til den jordskjelvrammede befolkningen i Nepal. Jeg hadde aldri trodd det skulle gå så raskt, sier Ellen Johnsen, innsamlingssjef i Røde Kors, til Kampanje.

Les saken om Røde Kors-kampanjen i Kampanje.

Annonse
Skroll til toppen