Annonse

Oppdatert om sommerens markedskampanjer

I uke 22-23 setter vi fokus på kinogavekort som sommergave. Vi har laget en 30 sekunders reklamefilm med 15 sekunders klipp fra Pitch Perfect 2, og det er avtalt visning av filmen med Capa og Media Direct.

Plakatfil A3, reklamefilm samt digitale plakater og nettbannere ligger på medieserveren. Søk på «Kinogavekort som sommergave» under «Arrangementer».

I disse to ukene blir det annonser på Facebook.

De aller fleste kinoene tilbyr salg av kinogavekort, enten digitale eller trykte kort. Dersom din kino ikke har anledning til å være med på kampanjen, ta kontakt med undertegnede slik at vi kan stoppe reklamefilmen på din kino.

Om kingaven.no
På kinogaven.no kan publikum velge hvilken kino de ønsker å kjøpe billetter til for så å bli sendt direkte til kinoens gavekortsalg på nett eller til en kjøpsløsning hos Filmweb. Dersom kinoen har den siste løsningen, blir det sendt en e-post til den adressen kinoen har oppgitt som mottaker, og kinoen må deretter effektuere bestillingen (sende ut gavekortene).

Kinoer som har gavekortsalg på nett via vanlig billettsystem, kan kostnadsfritt få lenket til sin løsning fra kinogaven.no. Ta kontakt med undertegnede dersom det er ønske om å implementere dette, eller dere er en ny kino som ønsker å være med på løsningen.

Film & Kino trykker gavekort til mindre kinoer som ikke produserer slike selv.

www.kinogaven.no lenkes det også til www.norgesbilletten.no for kjøpere som ønsker et større antall billetter.

Kinosommer
Det er ca 75 kinoer som har meldt seg på sommerens kampanje. Profilartiklene er i produksjon og er klare for utsendelse i begynnelsen av juni.

Vi trykker kampanjeplakater i størrelsen 70×100. Plakaten vil bli gjort tilgjengelig også i A4 på medieserveren.

Kampanjeperioden er skoleferien, 22. juni til 24. august.

Årets Kinosommer vil være en videreutvikling av fjorårskampanjen, med en konkurranse som ligger på www.kinosommer.no og på kinoenes egne facebooksider som en app med unik url for hver kino. Konkurransen vil profilere sommerens filmer, og spørsmålene byttes ut ukentlig slik at kampanjen oppfattes som interessant gjennom perioden.

Fra distributørene har vi fått morsomme premiepakker fra sommerens filmer.

I tillegg til markedsføring i egne kanaler har vi et lite budsjett til annonsering på mobil og nett.

Kampanjens målsetning er økt oppmerksomhet rundt kinoen i skoleferien, profilere sommerens filmer, øke antallet relevante følgere til hver enkelt kinos facebookside og flere abonnenter til nyhetsbrev for de kinoene som har det.

Annonse
Skroll til toppen