Annonse

Oppdatert om sommerens markedskampanjer

Kinogaven
I uke 22-24 setter vi fokus på kinogavekort som sommergave. Vi lager en 30 sekunders reklamefilm med 15 sekunders klipp fra Dragetreneren, og det er avtalt visning av filmen med Capa og Media Direct.

Plakatfil A3 samt digitale plakater ligger på medieserveren. Reklamefilmen legges ut i løpet av neste uke.

I disse tre ukene blir det annonser på Facebook.

De aller fleste kinoene tilbyr salg av kinogavekort, enten digitale eller trykte kort. Dersom din kino ikke har anledning til å være med på kampanjen, ta kontakt med undertegnede slik at vi kan stoppe reklamefilmen på din kino.

Om kinogaven.no
På kinogaven.no kan publikum velge hvilken kino de ønsker å kjøpe billetter til for så å bli sendt direkte til kinoens gavekortsalg på nett eller til en kjøpsløsning hos Filmweb. Dersom kinoen har den siste løsningen, blir det sendt en e-post til den adressen kinoen har oppgitt som mottaker, og kinoen må deretter effektuere bestillingen (sende ut gavekortene).

Kinoer som har gavekortsalg på nett via vanlig billettsystem, kan kostnadsfritt få lenket til sin løsning fra kinogaven.no. Ta kontakt med undertegnede dersom det er ønske om å implementere dette, eller dere er en ny kino som ønsker å være med på løsningen.

Film & Kino trykker gavekort til mindre kinoer som ikke produserer slike selv.

På www.kinogaven.no lenkes det også til www.norgesbilletten.no for kjøpere som ønsker et større antall billetter.

Kinosommer
Det er over 80 kinoer som har meldt seg på sommerens kampanje, det er ganske nøyaktig samme antall som i fjor og i forfjor. Profilartiklene er i produksjon og er klare for utsendelse i begynnelsen av juni.

Vi trykker kampanjeplakater i størrelsen 70×100. Plakaten vil bli gjort tilgjengelig også i A4 på medieserveren.

Kampanjeperioden er skoleferien, 23. juni til 25. august.

Årets Kinosommer vil være en videreutvikling av fjorårskampanjen, med en konkurranse som ligger på www.kinosommer.no og på kinoenes egne facebooksider som en app med unik url. Konkurransen vil profilere sommerens filmer, og spørsmålene byttes ut ukentlig slik at kampanjen oppfattes som interessant gjennom perioden.

Premiene er kinobilletter samt artige premiepakker inspirert av sommerens filmer.

I tillegg til markedsføring i egne kanaler har vi et lite budsjett til annonsering på mobil og nett.

Kampanjens målsetning er økt oppmerksomhet rundt kinoen i skoleferien, profilere sommerens filmer og øke antallet relevante følgere til hver enkelt kinos Facebookside.

Annonse
Skroll til toppen