Annonse
Gilde - Takk for Maten

Kino-sølvfilm til Gilde

Juryen mener at filmen er solid laget fra A til Å. Det oser kvalitet av den og den viser en stor bredde som Gilde har i sin portefølje av produkter, mener juryen. Juryen skriver blant annet følgende: En flott film som klarer å formidle en stor aktør som bryr seg om de små ting. Den gir god merkevareeffekt ved å formidle emosjoner og fakta på en balansert måte. Det er TRY Reklamebyrå som står bak Gilde-filmen.

Her kan du se vinnerfilmen.

Det var fem filmer som var med i kampen om den andre Sølvfilmen for 2015. I tillegg til Gilde-filmen, var det Infinitums pantefilm, NetComs Troll, Ringnes Farris sin Bøkeskogen-film samt Telenor Djuice sin Mobildilemma Rope som ble vurdert av juryen.

Sølvfilmene som kårets hvert kvartal er med i konkurransen om å bli årets Gullfilm. Det er kinoreklame-selskapene Media Direct Norge og CAPA Kinoreklame som står bak etableringen av Gullfilmen.

Høyt nivå på norsk reklamefilm
Juryleder Lasse Gimnes i GimCom er svært fornøyd med kvaliteten på det som er blitt vurdert for 2. kvartal.

-Norsk reklamefilm har et høyt nivå – og har hatt det i mange år. Reklamebyråer og produksjonsselskaper i Norge har et stort fokus på levende bilder målrettet mot ulike skjermstørrelser og ulike målgrupper. Denne gangen var det ekstra mye bra reklamefilm å se. Men reklamefilmen fra Gilde var det ingen som klarte å slå, sier Gimnes.

Juryen består av følgende bransjepersoner:
Lasse Gimnes, daglig leder i GimCom AS, Bjørn Erling Ottersen, adm. dir. i Media Direct Norge AS, Gareth Williams, kommersiell direktør i CAPA Kinoreklame, Ingvar Sandvik, Marketing & Associate Director i TNS Gallup, Geir Kjærnes, adm. dir. i mediebyrået In Sight AS, Jannicke Haugen, adm. dir. i Nordisk Film Kino samt tidligere profilsjef i TV 2, nå strategisk rådgiver og partner i Breakfast, Ole Eliassen.

Annonse
Skroll til toppen