Annonse

Kommende markedskampanjer

Kinogaven
I juni er det mange lærere og barnehageansatte som får en velfortjent sommergave fra foreldregruppen og mange ansatte som får en oppmerksomhet fra bedriften sin. Vi synes at et kinogavekort er en utmerket gave også i en slik anledning. Vi vil forsøke å nå nye målgrupper. Annonsering blir hovedsakelig på sosiale medier,

media.filmweb.no ligger det plakatfiler og annonser til nett og print til fri benyttelse. Søk på «Kinogavekort som sommergave».

NB! De aller fleste kinoene tilbyr salg av kinogavekort, enten digitale eller trykte kort. Dersom din kino ikke har anledning til å være med på kampanjen, ta kontakt med undertegnede slik at vi kan stoppe reklamefilmen på din kino.

På kinogaven.no kan publikum velge hvilken kino de ønsker å kjøpe billetter til for så å bli sendt direkte til kinoens gavekortsalg på nett eller til en kjøpsløsning hos Filmweb. Dersom kinoen har den siste løsningen, blir det sendt en e-post til den adressen kinoen har oppgitt som mottaker, og kinoen må deretter effektuere bestillingen (sende ut gavekortene).

Kinoer som har gavekortsalg på nett via vanlig billettsystem, kan kostnadsfritt få lenket til sin løsning fra kinogaven.no. Ta kontakt med undertegnede dersom det er ønske om å implementere dette, eller dere er en ny kino som ønsker å være med på løsningen.

Film & Kino trykker gavekort til mindre kinoer som ikke produserer slike selv.

www.kinogaven.no lenkes det også til norgesbilletten.no for kjøpere som ønsker et større antall (>50) billetter.

Mer informasjon om materiellbestilling kommer på e-post.

Kinosommer

Årets Kinosommer vil være en videreutvikling av fjorårskampanjen, med en konkurranse som ligger på www.kinosommer.no (lenken er ikke aktiv enda) og på kinoenes egne facebooksider som en app med unik url. Konkurransen vil profilere sommerens filmer, og spørsmålene byttes ut ukentlig slik at kampanjen oppfattes som interessant gjennom perioden.

Kampanjeperioden er skoleferien, fra sluitten av juni til skolestart i august.

Vi vil også i år produsere profilartikler som kinoene kan kjøpe. Informasjon og bestillingsskjema blir sendt ut i løpet av april.

Kampanjens målsetning er økt oppmerksomhet for kinoen i skoleferien, profilere sommerens filmer og bidra med godt innhold og øke antallet relevante følgere til hver enkelt kinos Facebookside.

Annonse
Skroll til toppen