Det blir sendt ut informasjon på www.c3d.no om kampanjemateriell, samt skjema for utfylling og bestilling av “giveaways”. Tiden har knapt strukket til etter omstruktureringen av Film & Kino, men vi skal komme i mål også i år.
I år må vi be om raske tilbakemeldinger for påmeldinger, grunnet korte leveringstider hos leverandører og samarbeidspartnere innen media og øvrig nettvettverk.
På www.c3d.no ligger det det ei xl-fil for utfylling og bestilling av giveaways, frontsiden på www.c3d.no er passordbeskyttet. Det vil bli sendt ut mail til kinoene med informasjon om kinosommerkampanjen med passordet. Som tidligere vil det komme annonser på sosiale medier og I dagspresse.
Dersom kinoen ikke har facebookside, vil det legges en landingsside på www.kinosommer.no
Materiell og annonsering
– Facebook, YouTube og Google annonsering.
– 30 sekunders reklamefilmer med klipp fra 2 eller flere filmer. Visning avtales med Capa og MDN gjennom sommeren. MP4, for bruk på skjermer og hos kinoer som har andre reklamefilmdistributører, legges på medieserveren.
– Plakater: Trykket 70×100, sendes ut sammen med profilartiklene.
– Profilartikler: sendes kinoene innen 24.juni.
– Nettannonser og bilder til Facebook: Kommer om kort tid på Mediaserveren.
– Domenet kinosommer.no vil vise uttrykket til kinosommer 2016.
– Bilder og info legges på medieserveren fra 20. juni slik at dere kan legge opp «scheduled posts» på Facebook for hele perioden.
Mer informasjon sendes på e-post, samt etter behov på cd3.no til kinoene.
Til tross for korte deadlines skal vi også i år sørge for en heftig KINOSOMMER!