I år er det laget nye uttrykk for alle kampanjene som skjer i Film & Kino`s regi. Kinosommer viser glade sommerkledde barn på kino, i et lett sommerlig uttrykk.
Kampanjemateriell er tilgjengelig på mediaserverern og på www.c3d.no (pass:filmebestpakino), hvor man blant annet finner en 30 sekunders reklamespot med filmtrailere.
Annonsering for sommeren vil primært være betalt reklame på Facebook, Youtube og Google, samt på lerret hos de fleste kinoe. Kampanjen startet 20. juni og vil som i tidligere år gå frem til 20. august.
I et samarbeid med Lisensfabrikken så er det sendt ut DM på give aways, samt også «samples» på vanntette «MobilBags» med brosjyre til et stort antall kinoer. Disse er også lagervare – så langt lageret rekker!
På mediaserveren ligger det plakater for nedlasting i digitale formater og i papir str. 50 x 70 og A3, samt materiell for sosiale medier og videoer i MP4-format.
I perioden er det tre filmtrailere som er lagt inn i tre ulike varianter av Film & Kino`s Kinosommer-promofilm: nærmere bestemt barnefilmen «Milo – Månens vokter» barnefilm, blockbusteren «The War of Planet of the Apes» og norske «Fra balkongen» norsk film. Det vil også være en verson av F&K`s Kinosommer-promofilm uten trailer (15.sek.) for nedlasting til fri bruk av kinoene.
Visning på kinoene avtales med Capa og MDN, og alle kinoer skal ha fått tilsendt skjema for påmelding til F&K`s Kinosommer-kampanje for visning på lerret.
Dersom intern informasjon har gått noen «hus forbi» da man gjerne sende en mail med spørsmål til: film@kinokampanje.no
Ønsker aller en strålende kinosommer!