I panelet til Patrick satt Stefan Claes i Kinepolis, Valerie Shortall i Cinemark. Luke Mackay, Event hospitality and Entertainment og David Slieden, The Walt Disney company. Patrick begynte med å snakke om relasjonen nedlasterne har til kinoene. Hvordan de har utviklet bedre relasjoner til individene. Her har kinoene noe å lære. Slieden sa at Disney lenge har hatt en transaksjonstilnærming til dette, men begynner nå å forsøke å tilby premiumprodukter der samhandling med kinoene er sentralt. Cinemark bruker data til å lage gode relasjonelle programmer. Når det gjelder Data fra kundene så forholder alle seg til egne tall. Vanskelig å koordinere alle opplysningene men det bør gjøres.
Datastrømmene er også vanskelige å koordinere for eksempel sammenligne data fra kiosken og restauranten for eksempel. Patrick pekte på at det var veldig viktig å ha en overordnet med ansvar for Data. Noen 3. parts selskaper som Fandango og Atom, kan man kjøpe billetter på i LA. Ingen av kinoene ønsker å slippe tak i å ha ansvaret for dette. Selskaper som Showtime kan gjøre denne tjenesten mot at de får data. Disney ønsker så få undersøkt hvilke reklamer som fører til kjøp. Selv om noen selskaper er internasjonale eller globale. På spørsmål om man kunne få «crossborder» marketing så advarte både kinoen og mot å kjøre en markedsføringskampanje mot hele territoriet, da det kan virke mot sin hensikt. Alle beskytter kundenes data – men uklart av hvilken grad.