Annonse

Kino som underholdningssentre

Her var programmet lagt opp slik at det var en rekke forskjellige innledere som holdt korte 10 minutters presentasjoner om sine områder. Første innlegg:

Premium Cinema Amusement Experiences av Joe McCullagh,
General Manager, Player One Amusement Group
.
McCullagh snakket om Gaming på kino. Tidligere har man hatt noen maskiner i et hjørne. Han hevder at Gaming lever som aldri før. De har holdt på å eksperimentere med forskjellige typer spill for kinoe de siste 5-6 årene.  Premium Gaming kaller han det nye. Det vil være å lage egne rom for å kunne sette inn analoge eller digitale spill. Lager man dette, sier han at man får flere gjentatte besøk, høyere bruk av penger og de spiller lenger enn tidligere. Inntektene øker i snitt 4,7 ganger om man har slike spill. Man kan bare kjøpe spill løsningene, eller la selskapet administrere hele greia.

The Future of Bowling av Wendy Smith, Director, New Business Development & FEC Sales, QubicaAMF Worldwide.
Wendy begynte å fortelle om Bowling. De har vært igjennom mye av det samme som kinoene. Stått imot forskjellige tiders utfordringer med hjemmevideo og nedlasting, og er nå på banen igjen med nye og populære løsninger. Mange kinoer har laget opplevelsessentre der man både kan se film, spiller megazone og bowle. Mens bowling på 80 og 90 tallet var preget av konkurranse (profesjonell sport), har det nå fått en renessanse som ren underholdning. På samme måte som kinoene har fått luksusseter og fet stil, så har bowlingsentrene gjort det samme. Fra 2012 til 2017 har man fått 5% økning i revenue fra bowlingen. Det er også kommet et nytt spill (Hyperbowling), der man ved å treffe kantene med forskjellige farger kan få ganget opp visse treff på kjeglene. Dette skal da ligne mer på et dataspill sier de.

Laser Tag: Light Speed ROI av Erik Guthrie, VP, Sales and Marketing, LASERTAG.COM by Zone
Guthrie begynte med å fortelle om selskapet som har 1/3 av alle lasertag i verden. Lasertag ble funnet opp i 1984 under navnet Photon etter at en fyr hadde fått en ide under Star Wars. Etter å ha vært litt nede på 2000-tallet har lasertag nå kommet for fullt. Det er ca 1000 lasertag spillesteder i Usa og Canada. Kinoene som har dette kan melde om 50% økning av kiosksalget.

Themed Attractions: Enhancing Your Guest Experience Russ Van Natta, VP, Sales, Creative Works Inc.
Van Natta forteller om de forskjellige typene underholdning man kan ha på kinoene. Bowling naturligvis, Laser tags, men også Escape rooms og minigolf.

Silver Scream – How Cinemas are Cashing in on Attractions and Games Heather Blair, Head of Cinema Sales, MediaMation
Heather snakket om gaming erfaring deres som vi skrev om i saken fra EDCF turen til Los Angeles. Sjekk ut saken på sidene våre om du er interessert.

Annonse
Skroll til toppen