Rapportering av tall
Det er et kontinuerlig hodebry å rapportere på tall i bransjen. Besøkstall er veldig viktig for alle.
Bruk av materiell
Hvert byrå bruker utrolig mye penger på å designe, produsere og sende masse fysisk materiell, men det er kjent at det er masse som ikke blir brukt av kinoene. Her ønsker Christoffersen en dialog mellom distributørene og kinoene om hva som skal produseres og sendes. Gi heller beskjed om det er materiell dere allerede vet at dere ikke får plass til å kinoen, så slipper distributøren å sende dette unødig.
Helgejobbing
De fleste som jobber med film vet at helgejobbing er veldig vanlig i bransjen. Christoffersen ønsket å stille spørsmålet om hvordan vi kan løse problemet om kommunikasjon på best mulig måte. Hvem er det som skal kontaktes om f.eks. programmering på en lørdagskveld? Vi trenger også å styrke
Mengde film
Både kinoene og distributørene har et ansvar om å se på hvilke av de mange filmene som skal gå på kino og når de skal settes opp på de ulike kinoene. F.eks. er det hensiktsmessig på mange mellomstore og små kinoer å først sette opp filmen i de større byene for å skape et bilde på hvordan filmen vil gjøre det i det norske markedet.
Trailere
Til slutt trakk Christoffersen frem trailing som en utfordring. Erfaringen viser at det ofte blir produsert mange flere trailere enn hva kinoene evner å vise. Er det vits å legge opp både teasertrailer og påfølgende to trailere for store filmer, eller bør dette justeres? Tilbakemelding fra kinoene er viktig.