Innovasjonen har ikke stoppet opp under pandemien. Flere av av leverandørerene kunne vise til til produktutviklinger både når det gjelder teknisk, men også på godterisiden.
På den tekniske siden kunne flere vise til nye digital skjermer og visningsflater som er på vei inn i markedet. Også når det gjelder hjemmesider og apper flere nye løsninger på vei ut til kinoene.
Kiosksalget er en viktig del av inntekstsiden og her var det som vanlig nye produkter klare hos leverandørene til glede for publikum. Selvbetjentingskasser er etter hvert blitt vanlige i butikker, nå er de også på full fart inn i kinoene. Det betyr større kapasitet og erfaringene så langt har også vist et mersalg i kioskene.
Flere av leverandørene understreket har de hadde større nyheter på gang som ville bli sluppet på Kinkonferansen i Sandnes/Stavanger i november.
Disse leverandørene deltok på leverandørseminarene i Haugesund: Filmweb, Location, DX, Candypeople, Unique, Capa, Filmgrail, Bravo, Foraform og FIberprotector