Målsettingen er å øke kinobesøket i forhold til samme periode i fjor. Målgruppen er ungdom mellom 12 og 19 år samt småskolebarn/foreldrene.
Materiellet som benyttes er det samme som for høstferien 2008. Fokus er på "Ekte kinostemning" og en konkurranse som leder publikum inn til kinoprogrammet på filmweb.no.
Premien, ”104 kinobilletter”, ga i fjor gode klikkprosenter, og annonsene ble synlige og virkningsfulle. Vi velger derfor samme premie denne gang.
Mediekanalene er i ferd med å falle på plass. Her er det som er klart foreløpig.
- Plakater, samme som for sommer og høst 08. Vi har fortsatt et lite lager her. Ta kontakt dersom din kino trenger nye plakater.
- Nettannonsering på Filmweb, dagbladet.no, Medietotals ung-nettverk, biip.no med ”inviter en venn på kino-løsning”, MSN Messenger.
- Avis
- Ukeblader
- SMS-utsendelse
- Kampanjeside hos Filmweb – filmweb.no/ektekinostemning.
- Konkurranse: DU kan vinne 104 kinobilletter! Gå på kino en gang i uke med en venn. Eller to ganger i måneden med tre venner. Eller fire ganger i året med hele klassen. FILM&KINO administrerer konkurransen og Norgesbillettene.
Alle kinoer som har normalt/utvidet tilbud i perioden er med på kampanjen. Banner- og avisannonser legges ut på Filmwebs medieserver.
Monique Sjøberg
Markedsrådgiver