Annonse

VIDEOFESTIVALEN SETTER FOKUS PÅ KLIKKEFILM (9. mars 2006)

Seminaret vil gi en introduksjon av en rekke av aktørene i det norske markedet for Video On Demand (VOD). Peter Öhman fra SF Anytime vil, som representant for en av pionerene innenfor VOD i Norden, gi informasjon om hvordan markedet har utviklet seg med årene. Tilbyder av fiberbasert IPTV og VOD, Lyse Tele ved Anders Brandt, vil gi en innføring i hvilket innhold ekstremt bredbånd kan utgjøre for et lokalt publikum. NextGenTel skal satse stort på å utnytte oppgraderingen av bredbåndsnettet til ADSL2+ ved å videreutvikle sitt innholdstilbud, og Morten Brusletto vil fortelle om selskapets satsning innenfor området.

Ikke bare spillefilm finner et marked på Video On Demand. Norgesfilm og Norsk filminstitutt har sammen utviklet www.filmarkivet.no, hvor også andre formater, som kortfilm og dokumentarfilm, kan kjøpes eller ses gratis. Jan-Robert Jore fra Norgesfilm og Ole A. Werring vil presentere erfaringene så langt med portalen.

Verdens største marked for Video on Demand utenfor USA er Storbritannia, og Lovefilm.com har nylig tatt steget fra å leie ut film per post, til å også tilby VOD. Sammen med Arts Alliance Media, selskapet som for tiden digitaliserer flere hundre kinoer i Storbritannia, lanserer Lovefilm.com nye spennende forretningsmodeller for digital distribusjon av film. Tidligere leder for Universal Pirctures Internationals videoavdeling, og nå leder for Arts Alliance Media, Howard Kiedaisch, kommer.

Uten innholdsleverandørenes velsignelse er fremtiden til Video On Demand lite spennende. Mats Caneman fra Buena Vista Home Entertainment og Lars Håkansson fra Warner Bros Entertainment representerer to av verdens største innholdsleverandører av film og fjernsynsproduksjoner, og vil sette digital formidling av film over bredbånd inn i et større strategisk perspektiv.

Rådgiver Arild Kalkvik fra PricewaterhouseCoopers innleder og leder paneldebatten, som en håper at kan gi svar på mange av de aktuelle spørsmål og problemstillinger.

Påmelding til seminaret

Program finner du her!

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:


Arild Kalkvik, PricewaterhouseCoopers: 95 26 14 01


Erik Zmuda, FILM&KINO: 95 10 15 28

Annonse
Skroll til toppen