Vi har valgt å bruke ungdommens egne medier og møteplasser i mediemixen vår, derfor går mye av budsjettet til internett, blant annet chat-portalen MSN (Hotmail). Øvrig bruker vi kjøpsutløsende medier som radio, med høy frekvens og stadig påminnelser om de store opplevelsene i kinosalen, samt helsider i ungdoms-magasiner.
Print – annonsestriper i VG, myntet på alle de som fortvilet forsøker å finne noe interessant på tv – der kan vi fortelle dem at hverdagen er litt større enn noen titalls tommer – nemlig kino.
Radiospottene vil med tørr humor i ”kunngjøringsform” fortelle at kinoen er åpen i ferien, at folk må holde styr på kantareller og bærbøtter osv.
Her oppfordres det selvfølgelig til kreativ opp-backing av disse budskapene på den enkelte kino, med for eksempel plakater som henviser til plassering av soppkurver, bærbøtter, gummistøvler e.l.!
På
Filmwebs medieserver ligger det nå høyoppløselige filer av plakaten, både i A3 og 70×100-format!
Internett-bannere vil bli tilgjengelige om kort tid. Disse kan dere foreløpig se
HER
(Her ligger også banner vi vil bruke til Vinterferie-kampanjen, som bygger på de samme prinsippene.)
Mediebudsjettet vårt er altså fordelt på følgende medier:
P4
Radio 1
VG (avis) – annonsestriper under tv-program (med budskapet Større opplevelser i høstferien…)
Inside – helside
Elle – helside
Spirit – helside
Dagbladet Nett
VG nett
MSN Messenger
Filmmagasinet Nett – Toppbanner
LYKKE TIL! Vi håper på stormende jubel og fulle saler i hele høstferien!