Annonse

GAVEKORTKAMPANJE

Vedlagt finner dere plakaten og rammen for alle de andre kreative løsningene. Vi kan også tilby en nettbasert kjøpsløsning, i samarbeid med Filmweb. De kinoene som ønsker kan gjøre billettene sine tilgjengelige på gavebillettens hjemmeside, www.kinogaven.no. Rent praktisk vil det fungere slik at kjøper velger kino og antall billetter, registrerer navn og adresse og betaler med kredittkort. Bestillingen går så videre til den aktuelle kinoen som må sende gavekortene til kunden.

Dette er det eneste alternativet pr. i dag, vi vil selvsagt jobbe videre med enklere løsninger fortløpende til nye gavekortsesonger.

De kinoene som ønsker å være med på denne nettbaserte løsningen kan gå inn på
www.filmweb.no/kinogaven og melde seg på så snart som mulig, med kinoens navn, kontaktperson og gavekortets pris på deres kino.

Kampanjen vil inneholde både henvisning til nettadresse og å henvende seg til sin lokale kino for de som ikke har mulighet for bestilling på nett, slik at kampanjen vil fungere uansett hva du velger. Det er allikevel vår tro at gavekort på kino, ved siden av å være en gave som passer alle, er den perfekte løsning for den ”late” giver. Så jo enklere det er å kjøpe, desto større uttelling.

Når det gjelder medieplanen for denne kampanjen kommer vi til å skyte bredt, med en antatt hovedmålgruppe på alle i aldersgruppen 15-55 år. Kampanjen starter i begynnelsen av desember. Vi annonserer regionalt i de største regionsavisene (Bergens Tidende, Stavanger Aftenblad, Adressa, Fedrelandsvennen og Nordlys) og går riks med en omfattende kampanje i VG, både helsider i helgemagasinet og dominans på nett. I tillegg bruker vi magasiner som retter seg mot både kvinner og menn i ulike aldersgrupper.

Vi vil også tilby dere annonsestøtte for andre regionsaviser, hvor premissen er at avisen har et nedslagsfelt som er større enn en enkelt kino. Søknad sendes undertegnede på e-post INNEN onsdag 23. november.

Når det gjelder plakater, har vi bestemt oss for å trykke opp et sett med store og små plakater pakket i rør som dere kan ta med dere tilbake fra neste filmtreff. Det blir litt mer jobb for oss alle, men vi sparer verdifulle kroner som går rett inn i mediebudsjettet. (hvis noen av dere er i byen før den tid, så er plakatene ferdige til mand. 28. nov)

Alt materialet legges for øvrig fortløpende ut på mediaserveren nå framover. Det vil bli annonser i flere formater, internettbannere samt en epost-mal dere kan bruke mot alle kontakter, samarbeidspartnere og kunder.

Da håper jeg dere også liker kampanjen, hvis det er spørsmål så er det bare å ta kontakt!

Beate Tangre


markeds- og infokonsulent


FILM&KINO


Annonse
Skroll til toppen