Kino utfyller ski- og andre uteaktiviteter på en perfekt måte, og Ole Brumms berømte utsagn: "Ja takk, begge deler!" kan absolutt muliggjøres. Dessuten er kino et sosialt og engasjerende alternativ for alle dem som ikke benytter uken til vinteraktiviteter og som stiller det store spørsmålet: "Skjer’a?"
Vinterferiekampanjen skal styrke kinoene i kampen om oppmerksomheten. Plakater er trykket opp og sendt ut, (og forhåpentligvis hengt opp), annonser er laget og mediekanaler valgt med omhu etter vinterferiens største målgrupper, skolebarn og –ungdom.
Budskapet er enkelt, men viktig: Åpen kino hele vinterferien. Sjekk programmet på
www.filmweb.no.
Kampanjen omfatter et samarbeid rundt to av storfilmene i ferieukene,
Natt på museet og
Elias og kongeskipet, som styrker oppmerksomheten rundt film og kino.
Med denne kampanjen som overbygning, burde kinoenes egne ferietiltak få ekstra gjennomslagskraft. Alle oppfordres til å benytte materiellet på medieserveren til egne aktiviteter, slik at vi sammen oppnår målet om at ”alle” barn og unge skal på kino i ukene som kommer.
Lykke til!
Vibeke Nilsen
Markedskonsulent
FILM&KINO