Annonse

Den store kinodagen – Mot nye rekorder?

Ideene til kinofest er begynt å myldre, og FILM&KINO ønsker å legge til rette for at flest mulig skal få med seg det glade budskap: Alle filmer til halv pris denne dagen! Morsomt og oppmerksomhetsvekkende materiell er under utforming. Banneret kan du se avbildet.

Den nasjonale markedskampanjen starter i begynnelsen av oktober, med reklamefilmer på kino(som i fjor) og utsendelse av plakater i uke 41, slik at kinopublikummet kan holde av Dagen i god tid. Annonseringen i medier som Dagbladet og VG (trykk og nett) begynner i uke 43, det samme med P4 og Kanal24, og trykket øker frem til og med 3. november.

Vi satser på at lokale og nasjonale medier også vil gripe tak i begivenheten redaksjonelt, og oppfordrer alle kinoer som har planer om morsomme, spennende, ekstreme, høye, lave, elegante, skumle påfunn denne dagen, om å si fra til oss så vi kan imøtekomme pressens behov for gode nyheter. Gode ideer og erfaringer fra tidligere kan deles med de andre kinoene gjennom e-post eller medieserveren, så fortell gjerne om dette i e-post til meg.

Hele tre rikslanseringer fra FILM&KINO blir svært sentrale filmer på Den store kinodagen: SMNs
Switch som åpner i 55 kopier uka før, fredag 26.10, NFs
Titanics ti liv som slår til i hele 60 kopier på selveste Halloween, onsdag 31.10, og BVIs
Surf’s Up som får eksklusiv førpremiere i ca. 60 premierebyer pluss 10 utvalgte kinoer for rikslanseringskopiene. Ordinær premiere er to uker senere. Og BVI stopper ikke der: De tilbyr også førpremiere på den svært etterspurte ungdomsfilmen
Superbad, som etter stor suksess både i USA og Storbritannia kan komme til å bli lansert i ca. 30 kopier her til lands. Ordinær premiere er 9. november.

Vi minner også om kåringen av Årets kino som gjøres på bakgrunn av kinoenes aktiviteter og resultater på DSK, og ber om at dere dokumenterer Dagen og sender oss rapport etterpå. Prisutdelingen skjer på kinosjefenes julebord, og det vanker både heder og ære og pengepremier.

Stå på, alle sammen!

Vennlig hilsen fra



Vibeke Nilsen


Markedskonulent


FILM&KINO

Annonse
Skroll til toppen