Annonse

Kinosommer

Vi får gjensyn med Indiana Jones, møter Carrie og de andre jentene i
Sex og Singelliv, blir med på et nytt Narniaeventyr med Prins Caspian, synger Mamma Mia med Meryl Streep, lærer Kung Fu sammen med Jack Black og mye mer! Sommeren er best på kino!

Kino gir STØRRE opplevelser om sommeren


”Ekte kinostemning” i sommer sikrer at folk flest får med seg at det skjer noe på kino. Kinoene mottar etter ønske plakater og effekter. Hovedelementene for kampanjen er en filmspørrebok, profilartikler med filmsitater, quizbaserte konkurranser og aktiviteter lokalt og nasjonalt i perioden fra 15. juni.

Filmspørreboken


Vi er i gang med produksjon av en filmspørrebok for hele familien. Det blir kategorier på alle nivåer; fra barna til eksperten. Og mye midt i mellom. Filmspørreboken vil ha en premiereoversikt, spørsmål fra sommerens største filmer og filmannonser. Det vil være konkurranser med svarmuligheter på kampanjesiden for å lede brukerne et skritt nærmere kinoprogrammet og beslutningen om å gå på kino.

Spørreboken blir forfattet av Nicolaj Borch som tidligere har laget filmspørrebok for Filmmagasinet samt spillet ”Movie Star”.

Filmspørreboken vil bli distribuert nasjonalt i stort opplag. Hvordan det skal gjøres vil vi komme tilbake til. Antatt totalt opplag blir minimum 500 000! Kinoene vil bli tilsendt spørreboken for utdeling lokalt – både i kinoen og i lokalmiljøet. Quiz skaper engasjement! Vi vil også jobbe mot ekstra distribusjon i de største byene.

www.ektekinostemning.no


De aller fleste kinoene har sitt program på filmweb, derfor blir dette en naturlig landingsside. På kampanjesiden blir publikum oppfordret til å kontakte sin lokale kino dersom de ikke finner programmet hos filmweb.

Nettsiden blir sentral i kampanjen, og den skal kontinuerlig oppdateres med filminfo og –nytt, ikke minst med morsomme konkurranser som trekker publikum til sidene og derigjennom til kino. Domenet ektekinostemning.no linkes direkte til landingssiden hos filmweb.

Profilartikler


På forrige filmtreff viste vi fram en rekke vareprøver. Vi fikk mange gode tips og tilbakemeldinger, og har valgt å tilby dere innkjøp av følgende artikler:

  • T-skjorte herremodell sort med filmsitat på brystet og Ekte kinostemning på ryggen. Fin til kinoansatte.
  • T-skjorte damemodell sort med filmsitat på brystet og Ekte kinostemning på ryggen. Fin til kinoansatte.
  • T-skjorte barnemodell hvit med filmsitat på brystet og Ekte kinostemning på ryggen.
  • Drikkeflaske med sitat og logo.
  • Bærenett med sitat og logo.
  • Handlevognsmynt med logo.
  • Kulepenn med vindu for filmsitat.
  • Regnponcho med sitat og logo.
  • Sydvest med sitat og logo.
  • Kjølesekk ”sixpack” med logo.
  • Badelaken med sitat og logo.
  • Banner med plakatuttrykk.
  • Ballonger med logo.

Bestillingsskjema blir utsendt i disse dager, og levering blir medio juni. Har du et filmsitat du synes passer spesielt til enkelte av produktene, send meg en mail. Hva med ”Is it still raining? I hadn’t noticed.” på regnponcho? Jeg er overbevist om at disse artiklene vil bli brukt og dermed synlige i bybildet.

Reklamefilm


92 % av kinoene som har svart på undersøkelsen om markedskampanjene ønsker å kjøre reklamefilm for Ekte kinostemning i sommerperioden. I tillegg kan mange også kjøre filmen på storskjermer, tv-skjermer og ”andre visningssteder”. Vi lager derfor en generell reklamefilm for ”Ekte kinostemning”, og denne er klar for lerretet nå i sommer.

Annonsering


KinoSommer blir synlig i media fra ca 15. juni til 1. august.


Hovedannonseringen blir på radio og nett, i aviser og ukeblader.


Dagbladet er også i år en viktig partner både på nett og ikke minst i avis.


Annonsene og annet materiell vi lager legges ut på medieserveren, slik at kinoene selv kan styrke synligheten i sommer.

MRK! Vi deler ut ca 2000 sponsorbilletter i år også. Sponsorbillettene behandles som andre gratisbilletter på kino og er kinoenes eget bidrag til kampanjen.

Vi jobber mot flere partnere for å få budskapet vårt ut til folk i sommer. En del detaljer gjenstår, men vi kommer tilbake med mer informasjon nærmere sommeren.

Vi vil også gjerne takke for alle svarene på undersøkelsen vi sendte ut om markedskampanjene. Dette er svært nyttige tilbakemeldinger.

Ta gjerne kontakt med meg om dere har noe på hjertet!

Med vennlig hilsen



Monique Sjøberg


Markedsrådgiver

Annonse
Skroll til toppen