Annonse

Kino gir større opplevelser om sommeren

Hovedelementene for kampanjen er en filmspørrebok, profilartikler med filmsitater, quizbaserte konkurranser og aktiviteter lokalt og nasjonalt fra 15. juni.

Kinoene som deltar på kampanjen har fått en full oversikt over annonseringen på e-post. Her kommer de store linjene:

Filmspørreboken


500 spørsmål og svar for hele familien. 6 sider med informasjon om sommerens filmer og konkurranser som besvares på filmweb.no/ektekinostemning.

340 000 eksemplarer totalt, fordelt slik:

  • 75 000 med Kamille 6. juni
  • 160 000 med Norsk Ukeblad 16. juni
  • 2 200 plastpakket på forsiden av tidsskriftet FILM&KINO.
  • Ca. 25 000 hånd til hånd i en rekke byer i juli; Glommafestivalen, Stavern festivalen, Slottsfjell festivalen, Gla’mat festivalen, Baderock festivalen, Trebåtfestivalen, EM-visninger på Kontraskjær Oslo, Norwegian Wood Oslo, Tusenfryd og Sommarland i Bø. Strender: Kragerø, Risør, Arendal, Grimstad, Stavanger, Bergen og Trondheim
  • 80 000 til utdeling på kinoene

Alle som har meldt seg på sommerkampanjen har nå fått tilsendt filmspørreboken. Bruk den aktivt på kinoen og i lokalmiljøet. Vi ser at den skaper engasjement hos mottakerne. Absolutt alle som får den i hånden blar i den umiddelbart og begynner å stille spørsmål til de rundt seg. Moro!

Spørreboken er også laget i en
digital versjon – som en katalog . Bruk den gjerne på nettsidene.


Filmweb.no/ektekinostemning /
www.ektekinostemning.no



De aller fleste kinoene har sitt program på filmweb, derfor blir dette en naturlig landingsside. På kampanjesiden blir publikum oppfordret til å kontakt sin lokale kino dersom de ikke finner programmet hos Filmweb.

Nettsiden oppdateres kontinuerlig og inneholder kinoprogram, filmomtaler og konkurranser. Domenet ektekinostemning.no linkes direkte til landingssiden hos Filmweb.

Reklamefilm


Filmen er nå klar og ligger på medieserveren. Capa kjører filmen fra 23. juni, MediaDirect forhåpentligvis fra 16. juni. Vi lager også 10 dias hos MediaDirect.


Det ligger tre versjoner på medieserveren. En titteversjon i lav oppløsning, en mpg-1 fil til internettbruk og en i mpg-2 som kan brukes på TV-skjermer.


Filmen er 30 sekunder lang, og avsluttes med en plakat med konkurransen ”Vinn en kinosal for deg og vennene dine”.

Annonsering


Ekte kinostemning i sommer blir synlig i media fra 16. juni til 1. august. Mediekanaler er Radio Norge/Radio 1, Dagbladet, Filmweb, Magasinet D! og ikke minst spørrebokdistribusjonen gjennom Hjemmet Mortensen. Flere detaljer om perioder og innrykk ble utsendt per e-post mandag 16. juni.

Materiell


Plakater 70×100 og 50×70 er utsendt til de som har bestilt og de som er påmeldt. Filmspørreboken er utsendt. Nettannonser, avisannonsene, radiospotter, reklamefilm, plakatfiler og logo er nå lagt ut på medieserveren, slik at kinoene selv kan styrke synligheten i sommer.

Profilartikler


T-shirts, kulepenner, sydvester, ballonger, handlenett og bannere er sendt ut. Det er ønske fra flere om bannere, og det ser ut til at jeg kan få en enda bedre pris enn i første runde. Jeg bekrefter dette både til dem som har bestilt og andre interesserte om få dager.

Ta gjerne kontakt med meg om dere har noe på hjertet!

Med vennlig hilsen



Monique Sjøberg



Markedsrådgiver

Annonse
Skroll til toppen