Annonse

Kinosommer 2009

Kinoene mottar plakater og effekter etter bestilling. Hovedelementene for kampanjen er en filmspørrebok, profilartikler til bruk i kinoene, quizbaserte konkurranser og aktiviteter lokalt og nasjonalt i perioden fra 15. juni.

Filmspørreboken


Vi er i gang med andre utgave av filmspørreboken. Det blir kategorier på alle nivåer; fra barna til eksperten, og mye midt i mellom. Filmspørreboken vil ha en premiereoversikt, spørsmål fra sommerens største filmer og annonser. Det vil være konkurranser med svarmuligheter på kampanjesiden for å lede brukerne et skritt nærmere kinoprogrammet og beslutningen om å gå på kino.

Spørreboken blir forfattet av Nicolaj Borch som tidligere har laget filmspørrebok for Filmmagasinet samt spillet ”Movie Star”, og som også lagde spørsmålene til vår fjorårsversjon.

I år tar vi utgangspunkt i et minimumsopplag på 150 000 eks., men jobber med å involvere samarbeidspartnere som i tillegg til å utvide distribusjonen også vil øke opplaget.


www.filmweb.no/ektekinostemning



De aller fleste kinoene har sitt program på filmweb, derfor blir dette en naturlig landingsside. På kampanjesiden blir publikum oppfordret til å kontakte sin lokale kino dersom de ikke finner programmet hos Filmweb.

Nettsiden blir sentral i kampanjen, og den skal kontinuerlig oppdateres med filminfo og –nytt, ikke minst med morsomme konkurranser som trekker publikum til sidene og videre til kinoene.

Vi jobber med en sterkere kobling mellom filmspørreboken og en quizløsning på filmweb.no

Profilartikler


Basert på erfaring med tidligere kampanjer samt tilbakemeldinger fra kinoene, reduserer vi i år antall profilartikler.

Utvalget blir:

  • T-skjorte; herre/unisexmodell limegrønn med Ekte kinostemning
  • T-skjorte; herre/unisexmodell turkis med Ekte kinostemning
  • T-skjorte; damemodell limegrønn med Ekte kinostemning
  • T-skjorte; damemodell turkis med Ekte kinostemning
  • Button 56 mm som profilerer konkurransen ”Vinn tur til London Film Festival”
  • Klistremerker til plakater og vegger/vinduer som profilerer konkurransen.
  • Ballonger i limegrønn og turkis med Ekte kinostemning
  • Kinoenes filmspørrebok

Bestillingsskjema blir utsendt i løpet av kort tid, og levering blir begynnelsen av juni.

Reklamefilm


Reklamefilm en for ”Ekte kinostemning” får ny hale som profilerer konkurransen ”Vinn tur til London Film Festival”.

Annonsering


Kampanjen blir synlig i media fra ca 22. juni til 1. august.


Hovedannonseringen blir på radio, internett og i avis.

Dagbladet er også i år en viktig partner både på nett og ikke minst i avis.


Annonsene og annet materiell vi lager legges ut på medieserveren, slik at kinoene selv kan styrke synligheten i sommer.

MERK! Vi deler ut inntil 2000 sponsorbilletter i år også. Sponsorbillettene behandles som andre gratisbilletter på kino og er kinoenes eget bidrag til kampanjen. De vil kun være gyldige i kampanjeperioden.

Vi jobber mot flere partnere for å få budskapet vårt ut til folk i sommer. En del detaljer gjenstår, men vi kommer tilbake med mer informasjon nærmere sommeren.

Ta gjerne kontakt med meg om dere har noe på hjertet!

Med vennlig hilsen



Monique Sjøberg


Markedsrådgiver

Annonse
Skroll til toppen