Annonse

Kinosommer 2009

Kinoene mottar etter bestilling plakater og effekter. Hovedelementene for kampanjen er en filmspørrebok, profilartikler til bruk i kinoene, quizbaserte konkurranser og aktiviteter lokalt og nasjonalt i perioden fra 15. juni.

Filmspørreboken


Den andre utgaven av filmspørreboken er nå i trykken. Den sendes ut fra 8. juni til de kinoene som har bestilt. Ta kontakt med undertegnede hvis din kino ikke har bestilt, men allikevel ønsker å tilby filmspørreboken til publikum.

Filmspørreboken har over 500 spørsmål og svar for alle målgrupper, en oversikt over alle sommerens filmer og konkurranser med spørsmål fra noen av premierefilmene.

Plakater


Plakater er også i produksjon og vil sendes ut i løpet av to uker. Igjen; ta kontakt om din kino ønsker å få tilsendt disse. Plakatene er gratis.


www.filmweb.no/ektekinostemning



De aller fleste kinoene har sitt program på Filmweb, derfor blir dette en naturlig landingsside. På kampanjesiden blir publikum oppfordret til å kontakte sin lokale kino dersom de ikke finner programmet hos Filmweb.

Nettsiden blir sentral i kampanjen, og den skal kontinuerlig oppdateres med filminformasjon og filmnytt – ikke minst med morsomme konkurranser som trekker publikum til sidene og videre til kinoene.

Vi publiserer også et E-magasin som vil ligge under kampanjesiden hos Filmweb, men som også vil sendes ut som et nyhetsbrev.

Profilartikler


Profilartiklene er i produksjon, og sendes ut i begynnelsen av juni:

  • T-skjorte herre/unisexmodell limegrønn med Ekte kinostemning
  • T-skjorte herre/unisexmodell turkis med Ekte kinostemning
  • T-skjorte damemodell limegrønn med Ekte kinostemning
  • T-skjorte damemodell turkis med Ekte kinostemning
  • Button 56mm som profilerer konkurransen ”Vinn tur til London Film Festival”
  • Klistremerker til plakater og vegger/vinduer som profilerer konkurransen.
  • Ballonger i limegrønn og turkis med Ekte kinostemning
  • Kinoenes filmspørrebok

Reklamefilm


Reklamefilmen for ”Ekte kinostemning” får ny hale som profilerer konkurransen ”Vinn tur til London Film Festival”.

Annonsering


Kampanjen blir synlig i media fra ca. 22. juni til 1. august. Hovedannonseringen blir på radio, internett og i avis. Annonsene og annet materiell vi lager legges ut på medieserveren, slik at kinoene selv kan styrke synligheten i kampanjeperioden.

Lykke til med å skape EKTE KINOSTEMNING i sommer!

Med vennlig hilsen


Monique Sjøberg


Markedsrådgiver

Annonse
Skroll til toppen