Annonse

Den store kinodagen 2010

En evaluering foretatt av Synovate viser at 8 av 10 kjenner begrepet Den store kinodagen. ½ pris på billettene er blitt et kjennetegn og 7 av 10 nevner dette som en aktivitet. Publikum betaler tilbake ved å stille opp i et antall man bare kan drømme om på en vanlig lørdag; de siste årene har besøket ligget stabilt mellom 162 000 og 175 000.

Statistikkrådgiver Ingar Johansens analyse av besøket på Den store kinodagen finner du under Aktuelle lenker til høyre.

Dagen markedsføres nasjonalt og har et solid budsjett. Budskapet forsterkes også i kinoene med blant annet reklamefilm på lerret, plakater, bannerannonser på lokale nettsider og profileringsartikler som t-shirts, klistremerker, buttons og strøartikler.

I løpet av måneden sender vi ut en e-post med personlig påmeldingslenke til alle kinoene. Kort etter kommer også bestillingsskjema for plakater og profilartikler.

Annonse
Skroll til toppen