Annonse

Film er best på kino

Det er bred enighet blant respondentene om at kampanjen i hovedsak formidler at film er best på kino i tillegg til den gode kinoopplevelsen. Kampanjen styrker dermed kinoenes stilling og bekrefter kinogjengernes egen oppfatning av kinomediet.

Kinosommerkampanjen varte fra juni til august med personer 15-40 år som målgruppe og hadde 400 000 kroner i budsjett. Det ble i all hovedsak brukt radio som viktigste kanal denne gangen, og spottene ble knyttet opp mot filmer som hadde premiere. Radiospottene gikk på P4 og P5 samt på Spotify. Materiell ble sendt ut til ca. 100 kinoer. Plakatene ble laget med nytt uttrykk som allikevel generisk hører sammen med de tidligere uttrykkene fra ”Ekte kinostemning”. Lanseringsside for sommerkinokampanjen lå som sedvanlig hos Facebook. Kampanjen ble også markert på ”Ekte Kinostemning"-sidene på Facebook.

Annonse
Skroll til toppen