Annonse

Flott respons på de sprøe videodagene

Bakgrunnen for dette markedsfremstøtet var at leiebransjen i større og større grad merker at de har konkurranse i form av lovlig nedlasting, streaming, Altibox og Get, og det øker i omfang. Det er derfor viktig å profilere leiefilmforhandlernes store fordel.

– Videobutikkene har et utrolig stort bibliotek av film og de har dyktige medarbeidere som kan veilede kundene gjennom filmtilbudet. Dette finner man ikke andre steder. Det er viktig å minne publikum på at det går an å leie film i videobutikken, og at en hvilken som helst videobutikk i dag har et langt bredere og bedre filmutvalg enn aktørene på nettet, sier Zmuda.

Kampanjen Sprøe videodager er initiert og utviklet av bransjen selv. I motsetning til mange andre kampanjer valgte man denne gangen å bruke kompetansen som allerede er i bransjen i arbeidet med å profilere dagene. Det er ble gjennomført en markedsundersøkelse rett i etterkant av videodagene, og det jobbes nå med en evaluering av kampanjen.

Annonse
Skroll til toppen