Annonse

Kinosommer 2011 – så langt

Årets sommerkampanje har vært annerledes, artig og lærerik. Etter et godt samarbeid med filmbyråene, har 30 av sommerens premierefilmer fått påtrykket koder på plakaten. Creuna utviklet en applikasjon for iPhone og Android, og brukerne kan skanne eller registrere filmens unike kode. Hver uke blir det trukket fem vinnere som får tilsendt to kinobilletter hver, og vinnerne er fra hele landet. I konkurransen om hovedpremien – en egen kinovisning for kinogjengen – er kampen i toppen beinhard. Det er to deltakere som begge har over 300 venner i sin gjeng. 19. september får vi altså avgjørelsen.

Kampanjen er blitt markedsført på Facebook, Filmweb, på kino via Capa og MDN og på Dagbladet mobil, og har til sammen hatt en bruttoverdi på 1 900 000.

Når kampanjen avsluttes vil Creuna levere en rapport, og resultatene vil bli presentert på filmtreffet i oktober.

Annonse
Skroll til toppen