Annonse

Løftet Trøndelag til topps

Engasjementet fra Jonas sine venner var faktisk så stort at de løftet Sør- og Nord-Trøndelag til å bli de to fylkene med størst deltakelse i konkurransen. Oppgaven var å samle flest mulig venner i en kinogjeng, og premien er å ta dem med på en eksklusiv kinovisning av en ønsket film.

– Jonas rådførte seg med kinogjengen sin før han bestemte seg for hvilken film de skulle se, og valget endte på Kong Curling, sier markedsrådgiver Monique Sjøberg i Film & Kino.

– Da jeg oppdaget Kinosommer var Facebook en helt naturlig kanal for å mobilisere mine venner og venners venner. Allikevel tok det av mer enn jeg hadde trodd. Det var utrolig gøy å delta i denne konkurransen, og jeg gleder meg til å se Kong Curling sammen med 439 av mine aller nærmeste venner, humrer Jonas, som til daglig er elev ved Levanger videregående skole.

Måten Jonas vant konkurransen på, og valget av film, har også vakt oppsikt hos regissøren av Kong Curling, Ole Endresen og hovedrolleinnehaver Atle Antonsen. Selv om de ikke har mulighet til å være til stede på selve visningen, sender de varme tanker til vinneren og hans venner:

”Når man sitter i to-tre år og jobber frem en film, en komedie som Kong Curling, så forsøker man jo alltid å skreddersy den minste vits, flikke på den minste punchline, polere det skjøreste poeng med det for øyet at publikum skal knise, kurre, hikste, skratte og skoggerle seg fornøyd igjennom hele sulamitten. Det publikummet vi har i tankene når vi jobber med dette, det er nå personifisert i Jonas. Idealpublikummeren. Ledestjernen. Som valgte Kong Curling fremfor alt annet. Vi gratulerer herved med Jonas sitt valg fra øverste hylle og regner med at alle vennene han tar med seg er ham evig takknemlig. Jonas, dette kommer til å funke. Blir det ikke dame nå så blir det aldri dame. Gratulerer med valget og en stor takk fra oss, dine ydmyke tjenere, Ole og Atle”.




Om konkurransen


Kinosommerkonkurransen startet opp 15. juni, og varte til 19. september. Den var todelt; Den ene delen gikk ut på at man skulle scanne QR-koder fra filmplakater. Her ble det trukket ut fem vinnere hver uke som vant to kinobilletter hver. Når man hadde scannet denne koden fikk man tilgang til filminformasjon og kunne dele denne filmen på sin Facebook-side. Den andre delen av konkurransen gikk ut på å samle størst kinogjeng. Premien her var en egen kinosal med sine venner, og det er denne delen av konkurransen Jonas har vunnet. Hans gjeng var på 565 venner.

Kampanjen er utarbeidet i samarbeid med Creuna, som samtidig benytter anledningen til å gratulere Jonas med størst kinogjeng og kreativ bruk av Facebook. De håper han får en herlig kinodag med sine venner.

Annonse
Skroll til toppen