Annonse

Sommer’n…

I tillegg kommer en skikkelig Sommerkino Kick Off med utendørs filmfest i de fem største byene! Ved hjelp av kampanjens mediepartnere Dagbladet og TVNorge, distributørenes egne medieplaner og tre store rikslanseringer, er det ikke mange som skal unngå å legge merke til at kino er en utmerket sommeraktivitet i 2004!





Vi er inne i siste fase av forberedelsene til årets sommerkinokampanje, og denne uken vil både plakater, sommerkinomagasiner og profileringsartikler begynne å dukke opp ute hos dere i felten.





Sommeren har i år 44 filmtitler å by på totalt, og hver eneste måned synes dekket av en eller flere storfilmer av både godt kaliber og kopitall? FILM&KINO rikslanserer The Day After Tomorrow, Harry Potter og Troja. I tillegg kommer også Spider-man 2 ut i hele xx kopier.





For en gangs skyld er det også godt med barnefilm i sommer, både for de aller minste og de litt større. I tillegg til Harry Potter og Agent Cody Banks: Operasjon London, er Operasjon Mjau, Hop, Zorba & Lykke og Tur & Retur kvalitetssterke sommerfilmer for småfolket.





Sommerkinokampanjens filmkonkurranse ”Superkort” har også fått fem verdige finalister, etter at fagjuryen, med Hans Petter Moland i spissen, har saumfart de 150 påmeldte ett-minutterne. Filmene vil bli programmert med to uker hver på Capas systemer, og publikum oppfordres til å gå inn på www.sommerkino.no for å stemme på sin favoritt. Vinneren får en spesialvisning i Haugesund, og ytterligere to får distribusjon som forfillm på video. Kampanjens nettsider vil for øvrig være daglig oppdatert med filmer, premieredatoer, konkurranser og annen informasjon – bruk dem!





Vi er klare for å reise kjerringa etter en noe sval kinosommer i fjor – i år strekker vi oss mot rekordene! Lykke til!


Annonse
Skroll til toppen