Annonse
Ekte kinostemning

Bra oppmerksomhet

Noen resultater:

  • På web ble kampanjen eksponert på Dagbladet.no, Nettavisen, sol.no og VG Nett. Totalt genererte kampanjen nesten 50 millioner visninger og 16 663 klikk. Dette gir en lav klikkprosent da denne er dividert på visninger. Kostnaden per klikk er kr 12, noe som er lavere enn ved tidligere kampanjer og svært konstadseffektivt. Nesten 2,5 millioner ip-adresser har blitt eksponert for budskapet. Kampanjesiden var like mye besøkt som i 2007 til tross for et vesentlig mindre budsjett og én kanal mindre (kino er ikke med i evalueringen).
  • På radio hadde brukte vi Radio 1 og Radio Norge. Kampanjen fikk bra synlighet blant radiolytterne uansett kanal.
  • Filmspørreboken synes å gi nyttig informasjon om film, men fører i liten grad til besøk på konkurransesidene til kampanjen.
  • Selv om det er benyttet færre kanaler, viser evalueringen at kampanjen har skapt en like stor totalsynlighet som i fjor.
  • Årets mediemix har nådd meget bra ut til de under 25, men oppmerksomheten synker med alderen i alle kanaler.
  • Kino forbindes med den gode lyd- og bildeopplevelsen, noe som understrekes av evalueringen av kampanjen.
Annonse
Skroll til toppen