Annonse

Kinogavekampanje

Mai er den store konfirmasjonsperioden, og kampanjeperiode er uke 17-19, med start umiddelbart etter påske.

Hovedmålgruppe for mediekjøp er konfirmantene og deres venner, mens kinoen brukes for å forsterke kampanjen også mot alle de andre som gir gaver til konfirmantene.

En e-post med påmeldingslenke ble sendt ut i uke 10, og fristen er satt til 7. april.

Vi lager en 30 sekunders reklamefilm til kino og bruker samme film på The Voice TV, og i videobanner på Facebook. Vi samarbeider med Disney og har inkludert et 15 sekunders klipp fra
Pirates of the Carribean som har premiere 18. mai. Det blir også bannerannonser på MSN Messenger samt en dobbeltsides annonse i Konfirmantmagasinet som distribueres i postkasser over hele landet.

Vi sender ikke ut ferdigtrykte plakater til denne kampanjen, men legger to digitale varianter og trykklar A3 ut på medieserveren.

Vi henstiller alle kinoer om å sjekke kinogaven.no, det er ytterst viktig for kundenes opplevelse av kinogaven.no at billettpris stemmer og at bestillingen går til riktig e-postadresse.

Kinogaven.no er en felles portal for salg av kinogavekort på nett. Noen kinoer/kinokjeder lenker direkte videre til sin egen nettside for salg av gavekort. Andre kinoer får en melding til en valgt e-postadresse når noen velger å kjøpe gavebilletter til deres kino, og må deretter sende gavekort/billetter til kunden og faktura til Filmweb. Til de mindre kinoene har vi et ferdigprodusert gavekort dere kan få tilsendt. Ta gjerne kontakt om du har spørsmål om løsningen!

Annonse
Skroll til toppen