Annonse

CAPA og Bygdekinoen fortsetter sitt lange samarbeid

CAPA vant anbudet om å levere kinoreklame til Bygdekinoen de neste tre årene. Med det strekker samarbeidet mellom Bygdekinoen og CAPA seg over mer enn ti år.

Bygdekinoen er Film & Kinos tilbud om kino på steder som ikke har egen fast kino. Bygdekinoen har eget mobilt utstyr og viser film i egnede lokaler over hele landet. Det er et nært og godt tilgjengelig kulturtilbud til folk der de bor. 49% av landets kommuner, med 82% av befolkningen, har en fast kino. Med Bygdekinoen øker tallene til 81% av kommunene og 91% av befolkningen. I 2024 vil Bygdekinoen også opprette nye spillesteder i Finnmark som tilgjengeliggjør kinofilmen for en ennå større del av befolkningen. 

Foto: Kristoffer Sandven
  • Den nye treårsavtalen med Capa bidrar til at Bygdekinoen kan styrke kvaliteten på kinotilbudet gjennom innovative tekniske løsninger som tas i bruk for å sikre god avspilling av både reklamen og filmen, sier Espen L. Pedersen, CEO i Film & Kino.

Bygdekinoen er en viktig del av det demokratiske kulturtilbudet som finnes i Norge. Med forankring i lokalsamfunn i hele landet, skaper Bygdekinoen viktige møteplasser for nordmenn som bor utenfor store byer og tettsteder. Dette er særskilt viktig for CAPA som fokuserer mye av sin strategi på lokalreklame, og har lokale salgskontorer i Oslo, Trondheim, Bergen og Stavanger. 

  • Vi er glade for å fortsette vårt samarbeid med Bygdekinoen. Det har vært et langsiktig og godt forhold, og det skal det fortsette å være, sier Jan Tore Kristiansen, CEO i CAPA Kinoreklame.

Den nye avtalen vil tre i kraft fra 1. januar 2024.

Annonse
Skroll til toppen