Annonse

Samsung med storsatsing på Colosseum Kino

Samsung Electronics Norge samt Egmont-selskapene Nordisk Film Kino og Media Direct Norge (MDN) har inngått en stor eksponeringsavtale knyttet til Colosseum Kino i hovedstaden. Avtalen innebærer blant annet at Samsung overtar navnet på Colosseum Kino Sal 1.

Mens Nordisk Film Kino driver Colosseum og 20 andre kinoer i Norge, så selger Media Direct Norge blant annet reklame og eventer på norske kinoer.

Samsung kommer også til å være synlig for kino-publikummet i kuppelen inne på Colosseum. Store eksponeringsflater og mye synlighet preger avtalen mellom Samsung Electronics Norge og Nordisk Film Kino.

Landemerke

– Colosseum kino er ikke bare et historisk bygg og landemerke, men tilbyr også en av de råeste audiovisuelle opplevelsene i Norge med sin størrelse og 3D-projeksjon i den ikoniske kuppelen. Samsung Electronics er verdens største produsent av skjermer, og en av verdens største produsenter av forbrukerelektronikk. Da vi fikk muligheten til å bli avsender av denne opplevelsen, så fikk vi lyst med en gang, sier Anders Lersbryggen, markedssjef hos Samsung Norge.

– Ved å ta i bruk taket, lerretet og den gode lyden kan vi fortelle historier om vår merkevare, produkter og tjenester på en underholdende og engasjerende måte, som virkelig blir lagt merke til, og sitter hos publikum. I dagens kaotiske mediemarked så skal man ikke ta for gitt seerens fulle oppmerksomhet kombinert med virkemidler som vekker følelser og sanser. Med en langsiktig avtale får vi faktisk også dekningen vi trenger. Gode og relevante merkevareopplevelser får man aldri nok av. Vi gleder oss til å gå på kino i 2024, sier Lersbryggen hos Samsung Norge.

Første gang med slik avtale

Også hos Nordisk Film Kino og Media Direct Norge – som begge eies av Egmont – gleder man seg over samspillet som er blitt avtalefestet.

– Vi synes dette samarbeidet med Samsung er utrolig gøy. Samsung står for kvalitet, som også betyr mye for oss – og merkevaren vil prege vår storstue i Oslo. Det er første gang vi inngår et samarbeid på dette nivået, så dette blir en spennende reise for Colosseum, Nordisk Film Kino og for Samsung, sier Jane Oslington Strande, administrerende direktør ved Nordisk Film Kino.

– Samsung vil få stor synlighet og eksponering på Colosseum Kino, med blant annet eget lysshow i Colosseum kuppelen. Her blir det eksponering på flere flater, og ikke minst dominerende og kreative reklameformater. Kino er en fantastisk arena for Samsung for å nå sine målgrupper. Dette kommer til å bli lagt svært godt merke til på Norges kuleste kino med nesten halv million besøkende i året. Vi setter stor pris på det samarbeidet som vi nå er i gang med, sier Jane Oslington Strande.

– Avtalen med Samsung er ingen vanlig og tradisjonell eksponeringsavtale. Det er en avtale om kjøp av eksponering på øverste hylle både hva innovasjon og oppmerksomhet går. Samsung vil få eksponering av beste klasse på Colosseum Kino. Det vil ikke bli mangel på oppmerksomhet rundt dette samarbeidet. Samsung ønsker å dominere, samt gå nye veier. Det gjør de virkelig – og det gjør dette samspillet ekstra spennende, sier markedssjef Christer Solberg hos Media Direct Norge.

Annonse
Skroll til toppen